SZKOLENIA / WARSZTATY / PRELEKCJE

Jednym ze sposobów na osiąganie celów biznesowych jest eliminowanie deficytów indywidualnych lub zespołowych. Luki kompetencyjne pracowników to jeden z podstawowych problemów wielu przedsiębiorców i firm w zakresie zarządzania ludźmi i zespołami. Badania wykazują dużą skuteczność warsztatów prowadzonych metodologią warsztatową i coachingową w zakresie działalności organizacji. Skuteczność warsztatów i szkoleń przekłada się na wzrost zysków i minimalizowanie strat.

Szkolenia i warsztaty angażują uczestników w proces zmiany, co podnosi jej jakość i skuteczność. Uczestnicy doświadczają nowych dla siebie rozwiązań w procesie grupowym i jednocześnie mają okazję aktywnie przećwiczyć omawiane zjawiska i procesy. 

 

Oferuję warsztaty w niewielkich grupach – max. do 20 osób lub szkolenia z elementami warsztatów – maksymalnie do 40 uczestników.

Prowadzone przeze mnie szkolenia i warsztaty mają za zadanie wzmocnić poszczególne obszary kompetencji oraz rozwijać potencjał zarówno liderów, menedżerów, specjalistów, jak i całych organizacji.

Wszystkie szkolenia oparte są na praktyce i metodologii pracy warsztatowej z wykorzystaniem inspirujących gier szkoleniowych ze szczególnym uwzględnieniem procesu grupowego.

Każde szkolenie poprzedza dokładnie przeprowadzona analiza potrzeb i adekwatny dobór formy współpracy – od wsparcia działań Klienta do kompleksowej realizacji projektu.

    

Realizację każdego projektu szkoleniowego poprzedza:

  1. spotkanie ze Sponsorem procesu (przedstawiciel HR, Przełożony Uczestnika, Członek Zarządu), którego celem jest omówienie motywów wyboru metody rozwojowej w kontekście realizacji celu, zbadanie potrzeb uczestników, przedstawienie rekomendowanego zakresu szkolenia/warsztatu, jak również omówienie warunków wstępnych projektu
  2. opracowanie programu szkolenia 
  3. spotkanie ze Sponsorem procesu (przedstawiciel HR, Przełożony Uczestnika, Członek Zarządu), którego celem jest konsultacja zaproponowanego programu szkolenia oraz ustalenie terminu szkolenia/warsztatu 

  Forma szkolenia i metody pracy

Szkolenie obejmuje jeden bądź więcej dni szkoleniowych, w zależności od potrzeb Klienta. Jednodniowe szkolenie trwa 8 godz. wraz z przerwami kawowymi oraz dłuższą przerwą obiadową. 

Standardowe szkolenie ma formę modułową i warsztatową. W każdym z modułów wykorzystywane są różnorodne metody dydaktyczne oraz aktywizujące uczestników szkolenia, w tym m.in. burza mózgów, case study, praca indywidualna oraz grupowa, testy, scenki i symulacje oraz dyskusje na forum. Zakończeniem każdego modułu jest warsztat umiejętności z konstruktywnym, motywującym i wskazującym na obszary rozwoju feedbackiem. Dodatkowo uczestnicy mogą otrzymać – w zależności od ustalonych wcześniej potrzeb Sponsora – zadania poszkoleniowe mające na celu utrwalenie wiedzy oraz rozwój kompetencji liderskich uświadomionych podczas szkolenia.

Stosowane przeze mnie metody pracy oddziałują na postawy uczestników. Realna ocena ich zmiany jest możliwa w miejscu pracy uczestników.

 

Tematyka realizowanych przeze mnie szkoleń i warsztatów:

  • Asertywna komunikacja jako podstawa współpracy
Szkolenie ma na celu:

  • zapoznanie Uczestników z kluczową wiedzą na temat asertywnej komunikacji
  • nabycie umiejętności asertywnego formułowania komunikatów oraz unikania komunikatów agresywnych i uległych
  • wzmocnienie poczucia pewności siebie w relacjach zawodowych
  • nabycie umiejętności radzenia sobie z manipulacją i agresją
  • wyposażenie w metody wspierające asertywne zachowania w relacjach zawodowych
  • wyposażenie w techniki skutecznego przełamywania oporu, delegowania i egzekwowania
  • Budowanie autorytetu i przywództwo w zespole
Szkolenie ma na celu:

  • wyposażenie Uczestników w wiedzę oraz umiejętności pozwalające na świadome budowanie swojego autorytetu wśród pracowników
  • uświadomienie kluczowych różnic między prawdziwym liderem, a menedżerem-administratorem
  • zdiagnozowanie własnego stylu przywództwa
  • przedstawienie w jaki sposób wykorzystać model przywództwa sytuacyjnego do świadomego zarządzania zespołem

 

  • Rozwiązywanie i zapobieganie konfliktom w zespole
Szkolenie ma na celu:

  • wyposażenie Uczestników w wiedzę oraz umiejętności pozwalające na świadome zapoznanie z kluczowymi pojęciami dotyczącymi rozwiązywania konfliktów
  • wyposażenie w umiejętności niezbędne do rozwiązywania konfliktów w zespole
  • uświadomienie znaczenia konfliktów dla rozwoju relacji w zespole
  • wyposażenie w umiejętności dostosowywania swojego stylu komunikacji do rodzaju sytuacji konfliktowej
  • wzmocnienie umiejętności motywowania, inspirowania pracowników

 

  • Efektywna organizacja czasu pracy – czyli jak zarządzać sobą w czasie
Szkolenie ma na celu:

  • nabycie umiejętności prawidłowego określania celów i skutecznego planowania
  • dostarczenie wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących zwiększenia efektywności i wydajności pracy
  • nabycie umiejętności radzenia sobie ze złymi nawykami i złodziejami czasu
  • poznanie narzędzi usprawniających zarządzanie czasem
  • wypracowanie optymalnych metod zarządzania sobą w czasie oraz własnych zasad zarządzania czasem
  • Efektywna rekrutacja i selekcja pracowników
Szkolenie ma na celu:

  • zapoznanie uczestników z zasadami skutecznego prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych i pozyskiwania najlepszych kandydatów
  • zdobycie umiejętności prawidłowego poszukiwania odpowiednich kandydatów
  • uświadomienie i zminimalizowanie ryzyka wystąpienia popełnianych często błędów w ocenie kandydatów
  • zapoznanie uczestników ze specjalistycznymi metodami selekcji: testami wiedzy, testami psychometrycznymi, Assessment Center 
  • przedstawienie praktycznych metod prowadzenia sesji AC i DC oraz możliwości wykorzystania jej wyników w działaniach rekrutacyjnych i rozwojowych
  • zwiększenie efektywności i skuteczności przeprowadzanych rozmów kwalifikacyjnych
  • zapoznanie z najnowszymi trendami w rekrutacji
  • Efektywność osobista – czyli jak zarządzać sobą w czasie zachowując Work-Life Balance
Szkolenie ma na celu:

  • wyposażenie Uczestników w wiedzę oraz umiejętności jak działać sprawniej i wydajniej bez zwiększania liczby godzin przeznaczonych na pracę
  • zapoznanie ze skutecznymi metodami i technikami zarządzania sobą w czasie, które pozwolą im na zachowanie równowagi między pracą i życiem prywatnym (Work-Life Balance)
  • nabycie umiejętności, które pozwolą zaoszczędzić i efektywniej  zagospodarować wiele godzin tygodniowo dzięki złapaniu „złodziei czasu” i zrozumieniu, gdzie ucieka ich czas
  • zwiększenie świadomości indywidualnych czynników stresogennych i poznanie indywidualnego stylu działania w sytuacjach stresowych
  • nabycie wiedzy i umiejętności w obniżaniu napięcia emocjonalnego w sytuacjach stresowych
  • nabycie wiedzy i sposobów radzenia sobie w sytuacjach przeciążenia
  • możliwość doświadczenia praktyki Jogi Nidry (metoda wywoływania pełnego relaksu fizycznego, umysłowego i emocjonalnego; technika ta przynosi całkowitą relaksację podczas zachowania stanu całkowitej świadomości).
  • Emocje-Stres-Zmiana-Efektywność – jak radzić sobie ze stresem i zarządzać emocjami
Szkolenie ma na celu: 

  • uświadomienie znaczenia równowagi Work-Life Balance dla osiągania wybitnych wyników w pracy
  • pogłębienie wiedzy na temat budowania autorytetu i własnej wartości
  • zapoznanie z technikami radzenia sobie ze stresem
  • uświadomienie jak ważne jest dbanie o kondycję fizyczną i psychiczną, by mieć energię i motywację do działania

 

  • Myślenie twórcze i Design Thinking – uwolnij moc swojej kreatywności
Szkolenie ma na celu: 

  • zapoznanie uczestników z istotą myślenia projektowego 
  • uświadomienie znaczenia tej metody w procesach twórczego rozwiązywania problemów 
  • pogłębienie wiedzy na temat projektowania nieszablonowych rozwiązań
  • zapoznanie z technikami kreatywnymi, które pozwolą im generować znacznie więcej lepszych pomysłów
  • wypracowanie sposobów myślenia i działania prawdziwego innowatora
  • Train the Trainers – praktyka prowadzenia szkoleń
Szkolenie ma na celu:

  • doskonalenie umiejętności komunikacyjnych jako podstawowego narzędzia pracy trenera
  • poznanie wartości stosowania kontraktu podczas pracy trenerskiej
  • wykorzystanie narzędzi wspierających pracę trenera i grupy
  • nabycie umiejętności adekwatnego stosowania różnorodnych form pracy z grupą
  • zdobycie wiedzy o sobie i swoich preferowanych sposobach rozwiązywania sytuacji trudnych na sali szkoleniowej
  • poznanie własnych mocnych i słabych stron w roli trenera praktyka
  • poznanie technik radzenia sobie ze stresem w sytuacjach wystąpień publicznych
  • rozwój kompetencji trenerskich polegających na ułatwieniu trenerom, świadomego i adekwatnego do sytuacji szkoleniowej, korzystania z narzędzi trenerskich, rozumienia procesu grupowego i adekwatnych interwencji trenerskich
  • nabycie umiejętności radzenia sobie w nieprzewidzianych i nagłych sytuacjach w pracy z grupą zaangażowanie uczestników w procesy rozwijające samoświadomość w celu poradzenia sobie w różnych relacjach z uczestnikami, oraz emocjami własnymi i stresem
  • nabycie umiejętności udzielania konstruktywnej i motywującej informacji zwrotnej
  • Zarządzanie kompetencjami w organizacji
Szkolenie ma na celu:

  • uświadomienie jakie korzyści niesie wdrożenie modeli kompetencyjnych w organizacji 
  • nabycie wiedzy nt. metodologii tworzenia i wdrażania modeli kompetencyjnych 
  • poznanie możliwości zastosowania modeli kompetencyjnych w praktyce zarządzania organizacją
  • zdobycie umiejętności określania jakie zdolności i umiejętności przekładają się na realizację celów biznesowych organizacji
  • poznanie metod prowadzenia oceny opartej na modelu kompetencyjnym i celach organizacji
  • Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w organizacjach
Szkolenie ma na celu:

  • Zapoznanie z informacjami na temat mobbingu i dyskryminacji w ujęciu prawnym i psychologicznym.
  • Uświadomienie konsekwencji wystąpienia mobbingu i dyskryminacji w zespole/organizacji oraz odpowiedzialności prawnej po stronie pracodawcy i pracownika działającego w sposób nieetyczny.
  • Uświadomienie konieczności przeciwdziałania zjawiskom mobbingu i dyskryminacji zgodnie z ustawami z 2004 i 2011 roku, nakładającymi na pracodawcę bezwzględny obowiązek przeciwdziałania tym zjawiskom.
  • Omówienie przebiegu i form mobbingu i dyskryminacji.
  • Poznanie metod przeciwdziałania zjawiskom mobbingu i dyskryminacji w miejscu pracy i reagowania na nie we wczesnych fazach.
  • Wskazanie różnic pomiędzy konfliktem a mobbingiem
  • Akademia Autentycznego Menedżera – projekt 6-modułowy
Projekt szkoleniowy ma na celu:

  • rozwój kompetencji menedżerskich oraz uświadomienie roli autentycznego lidera w zespole i organizacji 
  • zapoznanie Uczestników z kluczową wiedzą na temat zarządzania zespołem
  • nabycie umiejętności przeprowadzania trudnych rozmów z pracownikami
  • wyposażenie w wiedzę na temat motywowania i oceny pracowników
  • wyposażenie w umiejętności rozwiązywania konfliktów w zespole
  • uświadomienie definicji, mechanizmów i celowości wprowadzania zmian
  • opracowanie mapy zespołu oraz mapy zależności organizacyjnej
  • WARSZTATY “Team Refresh”
Warsztat jest oparty na badaniu MindSonar®️narzędziu psychometrycznym mającym na celu poznanie systemów i hierarchii wartości ludzi oraz style myślenia w określonych sytuacjach, które dostarcza niezbędnej wiedzy wspierającej zmiany strategii mentalnych, zmiany zachowań i zmiany postaw. 

Efekty warsztatu:

    • podniesienie efektywności zespołu, 
    • wzmocnienie współpracy i relacji
    • eliminacja nieporozumień, konfliktów 
  • wzmocnienie lepszego zrozumienia różnic międzyludzkich i wzajemnego docenienia mocnych stron, a równocześnie odniesienia się do słabszych punktów, które stanowią inspirację do wspierania siebie nawzajem
  • poprawa komunikacji między członkami zespołu, a także innymi zespołami

WIĘCEJ O MindSonar®️

 

Oferta dla firm jest przygotowywana na podstawie wcześniejszego spotkania 

i sprecyzowania potrzeb oraz  oczekiwanych rezultatów.

  

Zapraszam do kontaktu

 

Zaproś mnie 

 

PRELEKCJE

 

Bardzo chętnie dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem podczas publicznych wystąpień i wykładów. 

 

Jeśli chcesz żebym wystąpiła na Twoim wydarzeniu, skontaktuj się ze mną. 

 

Tematy, w jakich się specjalizuję:

 

“Autentyczne przywództwo w życiu i biznesie” +

 

To wyjątkowy warsztat o tym jak żyć autentycznie, czuć się wolnym i jak mieć więcej życiowej energii. Któż z nas nie marzy o byciu wolnym i szczęśliwym… 

  • Jakie znaczenie ma w tym wszystkim bycie sobą i życie w zgodzie z własnym ja? 
  • Bycie autentycznym?
  • I jak to osiągnąć? 

Podczas warsztatu omawiam jak w trzech krokach jak dotrzeć do własnej autentyczności. 

Wejście na ścieżkę poznania siebie na każdym z tych etapów to krok do bycia autentycznym wobec siebie i innych oraz podejmowanie autentycznych decyzji. Nasze życie zyska dzięki temu nowe znaczenie, cel i kierunek, będziemy mieć poczucie spełnienia i na pewno więcej życiowej energii. A o to w tym życiu chodzi – przeżyć to życie szczęśliwie i po swojemu, w zgodzie z własnym ja.

 

“Pokochaj swojego Gremlina – czyli jak oswoić krytyków wewnętrznych” +

 

To wyjątkowy warsztat budowania wspierającej relacji ze sobą i dla siebie.

Kim są Gremliny? To nasze wewnętrzne demony/krytycy, którzy cały czas umniejszają nasz dokonania i powodują zwątpienie we własne możliwości. 

Podczas warsztatu: 

  • spotkasz się ze swoim Gremlinem – wewnętrznym krytykiem, 
  • przyjrzysz się własnym wzorcom językowym i myślowym,
  • uświadomisz sobie pozytywne i negatywne aspekty takiej narracji,
  • dowiesz się jak oswoić własne Gremliny i po co miałabyś/miałbyś w zasadzie to robić,
  • poddasz swoje narracje refleksji i zastanowisz się nad ich zmianą, po to, aby mogły Cię wspierać, a nie ograniczać na Twojej osobistej i zawodowej drodze,
  • wyjdziesz z decyzją w jaki sposób chcesz o siebie zadbać i wzmacniać zaufanie do samej/-ego siebie.

 

“Asertywność – sztuka stawiania granic” +

 

Podczas  prelekcji poznasz asertywne prawa każdego człowieka i dowiesz się, jaki ma to wpływ na relacjach i kontakty z innymi. Nauczysz się odmawiać bez poczucia winy i poznasz sposoby funkcjonowania zarówno w kontaktach rodzinnych: z rodzicami, dziećmi, swoim partnerem, jak i w kontaktach zawodowych. Dowiesz się również, czym jest asertywność wobec samego siebie.

 

Dowiesz się jak:

  • odmawiać, przyjmować krytykę i bronić swojego zdania
  • zacząć dbać o siebie i swoje prawa
  • czuć się komfortowo w kontaktach z innymi
  • znaleźć konkretnych rozwiązań zachowań asertywnych

 

„Stres dobry czy zły – jak radzić sobie z przeciwnościami” +

 

Stres jest naturalną reakcją naszego organizmu. To nieodłączny element naszego życia, którego doświadczamy na różnych płaszczyznach. Miewa charakter mobilizujący, bywa też destrukcyjny, jednak tak naprawdę to my decydujemy jaką rolę odgrywa w naszym życiu.

Warto poznać zjawisko stresu, aby mieć nad nim kontrolę. 

W jaki sposób?

Tego m.in. dowiesz się podczas prelekcji, na której poznasz zagadnienia dotyczące zjawiska stresu i doświadczysz wybranych technik radzenia sobie z nim.

 

“Personal Branding w drodze do sukcesu”+

 

To prelekcja o budowaniu marki osobistej na rynku pracy. 

Podczas warsztatu dowiesz się:

  • jak ważna jest marka osobista na rynku pracy,
  • jakie elementy są istotne w budowaniu własnej marki, 
  • jak rozpoznać i świadomie wykorzystać swoje indywidualne cechy i wyróżniki 
  • jak zaprojektować dobre CV i list motywacyjny,
  • na co zwrócić uwagę przygotowując się do rozmowy rekrutacyjnej,
  • jak rozmawiać, wzbudzać zaufanie i budować pozytywne relacje.

 

Jeśli chcesz żebym wystąpiła na Twoim wydarzeniu, skontaktuj się ze mną 

Zapraszam do kontaktu